DECIZIA № 9-1
din 09 decembrie 2016
Cu privire la aprobarea bugetului
orașuluiTeleneşti pentru anul 2017
În temeiul art. 14 (2) lit. n) a Legii nr. 436-XVI din 28 decembrie 2006 privind administraţia publică locală, în conformitate cu prevederile Legii finanţelor publice şi responsabilităţii bugetar-fiscale nr. 181 din 25 iulie 2014, Legii nr. 397-XV din 16 octombrie 2003 privind finanţele publice locale, cu modificările operate prin legea nr. 267 din 01.11.2013, avînd în vedere avizul pozitiv al comisiei economie, buget-finanțe și administrarea domeniului public, examinînd bugetul orașului Telenești în a doua lectură, Consiliul orășenesc Telenești
DECIDE:
- Se aproba in lectura adoua Bugetul orasului Teleneşti pe anul 2017 la venituri in suma de 1 mii lei şi la cheltuieli în sumă de 11509.1 mii lei
- Se aprobă:
- sinteza indicatorilor principali ai bugetului local: venituri, cheltuieli, inclusiv cheltuielile de personal, soldul bugetului şi sursele de finanţare, conform anexei nr. 1;
- sinteza veniturilor bugetului local, conform anexei nr. 2;
- resursele şi cheltuielile bugetului local conform clasificaţiei funcţionale şi pe programe, anexa nr. 3;
- nomenclatorul tarifelor pentru prestarea serviciilor contra plată de către instituţiile publice finanţate de la bugetul local, conform anexei nr. 4;
- sinteza veniturilor colectate de către instituţiile bugetare finanţate din bugetul local, conform anexei nr. 5;
- efectivul-limită de personal pentru instituţiile finanţate de la bugetul local, conform anexei nr. 6;
- cuantumul fondului de rezervă a bugetului local, în sumă de 180,0 mii lei
- Regulamentul privind constituirea şi utilizarea fondului de rezervă (anexa nr.7).
- Prezenta decizie intră în vigoare la 1 ianuarie 2017.
Preşedinte de şedinţă Grigore Iliescu
Secretar al Consiliului Nicolae Nastas
Anexa nr.1
la decizia Consiliului orășenesc Telenești nr.9/1 din 09 decembrie 2016
Indicatorii generali şi sursele de finanţare ale bugetului local _pe primăria Teleneşti | ||
Denumirea | Cod Eco | Suma, mii lei |
I. VENITURI, total | 1 | 11509.1 |
inclusiv transferuri de la bugetul de stat | 6753,0 | |
II. CHELTUIELI, total | 2+3 | 11509.1 |
III. SOLD BUGETAR | 1-(2+3) | – |
Secretarul Consiliului local
Anexa nr.2
la decizia Consiliului orășenesc Telenești nr.9/1 din 09 decembrie 2016
Sinteza veniturilor bugetului local pe primăria Teleneşti pe anul 2017
Denumirea | Cod Eco (k4) | Suma, mii lei |
Venituri total: inclusiv | 11509.1 | |
Impozit pe venitul persoanelor fizice | 1111 | 1800 |
Impozitul funciar | 1131 | 228.3 |
Impozitul pe bunurile imobiliare | 1132 | 304.9 |
Impozite pe proprietate cu caracter ocazional | 1133 | 4.5 |
Taxele locale | 1144 | 1638.6 |
Taxa pentru patenta de intreprinzator | 1145 | 300.0 |
Alte taxe pentru mărfuri şi servicii | 1146 | – |
Dividende primite | 1412 | – |
Renta | 1415 | 15.0 |
Taxe şi plăţi administrative | 1422 | – |
Comercializarea mărfurilor şi serviciilor de către instituţiile bugetare | 1423 | – |
Incasari de la prestarea serviciilor cu plata | 1423 | 464.3 |
Alte venituri | 1451 | 0.5 |
Transferuri primite între bugetul de stat şi bugetele locale de nivelul I | 1912 | 6753,0 |
Secretarul Consiliului local N. Nastas
Anexa nr.3
la decizia Consiliului orășenesc Teleneștinr. 9/1 din 09 decembrie 2016
Resursele şi cheltuielile bugetului local Telenești conform clasificaţiei funcţionale şi pe program | ||
Denumirea | Cod | Suma, mii lei |
Cheltuieli recurente, în total | 11509.1 | |
inclusiv cheltuieli de personal | 5270.25 | |
Investiţii capitale, în total | ||
Servicii de stat cu destinaţie generală | 01 | 11509.1 |
Resurse, total | 11509.1 | |
Resurse generale | 1 | 11044.8 |
Resurse colectate de autorităţi/instituţii bugetare | 2 | 464.3 |
Cheltuieli, total | 2691.7 | |
Exercitarea guvernării | 0301 | 2511.7 |
Gestionarea fondurilor de rezervă şi de intervenţie | 0802 | 180 |
Servicii în domeniul economiei | 04 | – |
Resurse, total | – | |
Resurse generale | 1 | – |
Resurse colectate de autorităţi/instituţii bugetare | 2 | – |
Cheltuieli, total | – | |
Administrarea patrimoniului de stat | 5009 | – |
Dezvoltarea drumurilor | 6402 | – |
Gospodăria de locuinţe şi gospodăria serviciilor comunale | 06 | 1630.89 |
Resurse, total | 1630.89 | |
Resurse generale | 1 | 1630.89 |
Resurse colectate de autorităţi/instituţii bugetare | 2 | |
Cheltuieli, total | 1630.89 | |
Dezvoltarea gospodăriei de locuinţe şi serviciilor comunale | 7502 | 1280.89 |
Iluminarea stradală | 7505 | 350 |
Cultură, sport, tineret, culte şi odihnă | 08 | 868.7 |
Resurse, total | 868.7 | |
Resurse generale | 1 | 860.7 |
Resurse colectate de autorităţi/instituţii bugetare | 2 | 8.0 |
Cheltuieli, total | 868.7 | |
Dezvoltarea culturii | 8502 | 838.7 |
Sport | 8602 | 15.0 |
Tineret | 8603 | 15.0 |
Învăţămînt | 09 | 5582.45 |
Resurse, total | 5582.45 | |
Resurse generale | 1 | 5182.45 |
Resurse colectate de autorităţi/instituţii bugetare | 2 | 406.3 |
Cheltuieli, total | 5582.45 | |
Educaţie timpurie | 8802 | 5582.45 |
Protecţia socială | 10 | 752.61 |
Resurse, total | 752.61 | |
Resurse generale | 1 | 752.61 |
Resurse colectate de autorităţi/instituţii bugetare | 2 | |
Cheltuieli, total | ||
Protecţia a familiei şi a copilului | 9006 | 752.61 |
Protecţie socială în cazuri excepţionale | 9012 |
Anexa nr. 4
la decizia Consiliului orășenesc Telenești nr. 9/1 din 09 decembrie 2016
Nomenclatorul tarifelor pentru serviciile prestate contra plată de către instituţiile bugetare finanţate din bugetul local pe anul 2017
Nr. d/o | Codul Eco (K6) | Instituţia, denumirea serviciilor | Costul serviciilor (lei) |
1 | 2 | 3 | 4 |
1 | 142320 | Tariful de bază pentru chiria anuală a unui metru pătrat de spaţiu acordat de instituţiile publice: |
|
– amplasate în oraşul Teleneşti | |||
– amplasate în satul Mihalaşa | |||
Cuantumul minim al chiriei se determină conform formulei aprobate în legile bugetare anuale, cu aplicarea tarifului de bază indicat mai sus | |||
2 | 142320 | Încasările pentru serviciile comunale prestate de instituţiile publice | după fact |
Grădiniţele finanţate din bugetul local: | |||
6 | 142310 | Plata părinţilor pentru alimentarea copiilor de vîrstă preşcolară (lei/copil/zi) | Conform ordinelor Ministerului Educaţiei |
Secretarul Consiliului local
Anexa nr. 5
la decizia Consiliului orășenesc Teleneștinr. 9/1 din 09 decembrie 2016
Sinteza veniturililor colectate de către instituţiile bugetare finanţate din
bugetul local a Primăriei Teleneşti pe anul 2017
(mii lei)
Nr. d/o | Denumirea instituţiei
| Cod Grupa funcţiei | Suma preconizată spre încasare pe subcomponente de surse: | ||
Resurse fonduri speciale (296) | Resurse atrase de instituţii (297) | Resurse atrase pentru proiecte finanţate din surse externe (298) | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 | Primăria or.Teleneşti – aparat | 0111 | 50.0 | ||
2 | GrădiniţaAndrieş | 0911 | 293.4 | ||
3 | Grădiniţa Guguţă | 0911 | 112.9 | ||
4 | Centrul de Cultură Teleneşti | 0820 | 5.0 | ||
5 | Căminul cultural Mihalaşa | 0820 | 3.0 | ||
Total | 464.3 |
Secretarul Consiliului local
Anexa nr. 6
la decizia Consiliului orășenesc Telenești nr 9/1 din 09 decembrie 2016
Efectivul limită al statelor de personal
din instituţiile publice finanţate de la bugetul local a Primăriei Teleneşti
pe anul 2017
Nr. d/o | Denumirea | Cod org 2 | Efectivul de personal, unități |
1 | 2 | 3 | 4 |
1 | Primăria Teleneşt- aparat | 10958 | 23,3 |
2 | Grădiniţa Andrieş | 08676 | 49,3 |
3 | Grădiniţa Guguţă | 08677 | 21,1 |
4 | Centrul de Cultură Teleneşti | 08165 | 11,5 |
5 | Teatre populare | 08162 | 7,0 |
6 | Căminul cultural Mihalaşa | 08680 | 2,0 |
7 | Biblioteca Mihalaşa | 08679 | 1,0 |
8 | Centrul multifuncţional | 12840 | 11,0 |
Total | 126,2 |
Anexa nr. 7
la decizia Consiliului orășenesc Telenești nr. 9/1 din 09 decembrie 2016
REGULAMENTUL
privind constituirea fondurilor de rezervă ale autorităţilor
administraţiei publice locale şi utilizarea mijloacelor acestora
- Dispoziţii generale
- 1. Regulamentul privind constituirea fondurilor de rezervă ale autorităţilor administraţiei publice locale şi utilizarea mijloacelor acestora (în continuare – Regulamentul) determină modul de constituire, utilizare, evidenţă şi control al fondurilor de rezervă ale autorităţilor administraţiei publice locale.
- Constituirea fondurilor de rezervă ale autorităţilor administraţiei
publice locale, utilizarea şi alocarea mijloacelor acestora
- Fondul de rezervă este un fond bănesc, constituit anual de autoritatea reprezentativă şi deliberativă a unităţii administrativ-teritoriale şi destinat unor cheltuieli pentru acţiuni cu caracter excepţional şi imprevizibil, care nu sînt prevăzute în bugetul unităţii administrativ-teritoriale respective şi care ţin de competenţa autorităţilor administraţiei publice locale.
2 Cuantumul fondului de rezervă se aprobă anual de către autoritatea reprezentativă şi deliberativă a unităţii administrativ-teritoriale la aprobarea bugetului pentru anul următor, în mărime de cel mult 2% din volumul cheltuielilor bugetului ei, în conformitate cu prevederile articolului 18 din Legea nr. 397-XV din 16 octombrie 2003 privind finanţele publice locale.
- Mijloacele fondului de rezervă pot fi utilizate pentru:
- a) lichidarea consecinţelor calamităţilor naturale şi ale avariilor, efectuarea lucrărilor de proiectare aferente acestor acţiuni-25% din mijloacele fondului de rezervă .
- b) restabilirea obiectelor de importanţă locală (care se află la balanţa autorităţilor publice locale) în cazul calamităţilor naturale provocate de procese geologice periculoase-15% din mijloacele fondului de rezervă .
- c) acordarea ajutorului financiar unic pentru sinistraţi-10% din mijloacele fondului de rezervă .
- d) acordarea ajutorului financiar unic persoanelor socialmente vulnerabile-40% din mijloacele fondului de rezervă.
- e) finanţarea unor acţiuni de promovare a culturii, altor activităţi avînd drept scop dezvoltarea comunităţii-4% din mijloacele fondului de rezervă.
- f) recuperarea cheltuielilor legate de transportarea şi repartizarea ajutoarelor umanitare acordate unităţii administrativ-teritoriale (în caz de necesitate)1% din mijloacele fondului de rezervă.
- g) acordarea ajutorului financiar sau material serviciului de pompieri şi salvatori pentru îmbunătăţirea bazei tehnico-materiale, conform prevederilor legale-1% din mijloacele fondului de rezervă.
- h) alte cheltuieli cu caracter imprevizibil şi necesităţi de urgenţă, care, în conformitate cu legislaţia, ţin de competenţa autorităţilor publice locale-4% din mijloacele fondului de rezervă.
- În cazul încasării în procesul de executare a bugetului a veniturilor suplimentare la cele aprobate în bugetul unităţii administrativ-teritoriale, fondul de rezervă poate fi completat pe parcursul anului cu mijloace financiare, în limita stabilită de autoritatea reprezentativă şi deliberativă respectivă, dar nu mai mult de 2% din volumul cheltuielilor preconizate în buget.
- Alocarea mijloacelor fondului de rezervă se efectuează în baza deciziei autorităţii reprezentative şi deliberative a unităţii administrativ-teritoriale respective, în limita alocaţiilor prevăzute în buget şiîn baza documentelor justificative.
- În cazuri excepţionale şi necesităţi de urgenţă (punctul 3 litera a) din prezentul Regulament) autoritatea executivă a unităţii administrativ-teritoriale va aloca, în baza dispoziţiei sale, mijloace din fondul de rezervă, cu aprobarea ulterioară obligatorie de către autoritatea reprezentativă şi deliberativă respectivă.
III. Procedura elaborării şi adoptării deciziilor autorităţii reprezentative
şi deliberative a unităţii administrativ-teritoriale privind utilizarea mijloacelor din fondul de rezervă
- Autoritatea executivă a unităţii administrativ-teritoriale examinează cererile, demersurile, solicitările (în continuare – cereri) parvenite de la persoanele fizice şi juridice privind alocarea de mijloace din fondul de rezervă şi le remite pentru examinare personalului abilitat cu acest drept (primăria – în cazul unităţii administrativ-teritoriale de nivelul întîi şi al municipiului Chişinău, aparatul preşedintelui raionului şi/sau direcţiile consiliului raional – în cazul unităţii administrativ-teritoriale de nivelul al doilea sau comitetul executiv şi/sau direcţiile subordonate autorităţii reprezentative şi deliberative a unităţii teritoriale autonome cu statut juridic special).
- În urma examinării cererilor primite şi a documentelor justificative, cu excepţia cazului expus în punctul 5 litera a), autoritatea executivă elaborează un aviz şi proiectul de decizie, care se prezintăîn modul stabilit autorităţii reprezentative şi deliberative respective.
- Autoritatea reprezentativă şi deliberativă a unităţii administrativ-teritoriale examinează cererea, avizul sau proiectul de decizie, precum şi alte materiale justificative şi decide asupra alocării mijloacelor din fondul de rezervă.
- Modul de alocare a mijloacelor din fondurile de rezervă ale
autorităţilor administraţiei publice locale
- Direcţia generală finanţe, subdiviziunea financiară a unităţii administrativ-teritoriale de nivelul întîi, în baza deciziei autorităţii reprezentative şi deliberative respective şi a documentelor justificative, alocă mijloace din fondul de rezervă, cu precizarea planului de cheltuieli.
- Mijloacele fondurilor de rezervă ale autorităţilor administraţiei publice locale prevăzute pentru a fi alocate persoanelor juridice se transferă pe conturile acestora, iar cele alocate persoanelor fizice – la conturile acestora sau se achită nemijlocit în mijloace băneşti, în funcţie de solicitarea beneficiarului.
- Finanţarea cheltuielilor din fondul de rezervă se efectuează pe măsura încasării veniturilor în bugetul unităţii administrative- teritoriale şi se reflect în partea de cheltuieli într-o poziţie distinctă.
- Evidenţa şi controlul utilizării mijloacelor fondului de rezervă
- Mijloacele fondului de rezervă se utilizează în strictă conformitate cu destinaţia lor, prevăzută în decizia autorităţii reprezentative şi deliberative respective.
- Datele privind utilizarea mijloacelor fondului de rezervă se reflectă în informaţiile despre mersul executării bugetului unităţii administrativ-teritoriale.
- Autoritatea executivă a unităţii administrativ-teritoriale prezintă autorităţii reprezentative şi deliberative raportul despre utilizarea mijloacelor fondului împreună cu raportul privind mersul execuţiei bugetului unităţii administrativ-teritoriale sau la altă dată, la solicitarea autorităţii reprezentative şi deliberative.
- Soldul neutilizat al mijloacelor alocate din fondul de rezervă se restituie în bugetul unităţii administrativ-teritoriale, conform situaţiei la 31 decembrie.
- Controlul asupra utilizării eficiente şi după destinaţie a mijloacelor fondului de rezervă se efectuează de către organele de control abilitate cu acest drept.
- Utilizarea contrar destinaţiei a mijloacelor fondului de rezervă constituie temei pentru perceperea lor integrală şi incontestabilă în bugetul unităţii administrativ-teritoriale respective şi tragerea la răspundere a persoanelor culpabile, în conformitate cu prevederile legislaţiei.
- Responsabilitatea pentru alocarea şi utilizarea mijloacelor fondului de rezervă revine autorităţii executive a unităţii administrativ-teritoriale respective.